maandag 11 januari 2010

Dr. Lenkei's boek

In een van mijn berichten had ik het al over het boek van Dr. Lenkei:
" Censuur - Wat u niet mag weten over uw gezondheid". Toen ik erover schreef, was ik ook net begonnen met het lezen van het boek.
Ook al is Dr. Lenkei een arts, is het heel makkelijk te lezen. Hij schrijft alles op zo'n manier dat het voor een ieder begrijpelijk is. Maar nu komt het: Er is een hoofdstuk over ADHD en terwijl ik verder las, voelde ik zo'n woede gevoel opkomen en dacht ik nog eens: that's it. Het moet nou echt ophouden.
Zelfs een drugdealer is niet zo erg als de big farma. Het zijn gewone legale drugsdealers die geen enkele scrupules hebben als het maar geld opbrengt.

Dat boek moet je echt lezen. En niet alleen door het ADHD hoofdstuk, maar gewoon voor jezelf en je eigen gezondheid.
Daar kun je het kopen: http://www.drlenkei.nl/
En als je iets aan je gezondheid wilt doen, of info erover wilt, kijk dan naar: http://www.rechtopgezondheid.info/

Peuters in Ede onder de loep

Maanden geleden kwam het al ter sprake: peuters in Ede moeten hulp krijgen, er moet alvast gekeken worden of er sprake is van gedragsproblemen want:
" Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter."

Goed argument waar iedereen die niet verder na denkt gewoon intrapt, omdat ouders natuurlijk het beste voor hun kind willen.

Hoezo gedragsproblemen? Kunnen kinderen niet gewoon genieten van hun kinderjaren zonder dat de jeugdzorg of de psychiatrie zich ermee gaat bemoeien?

De subsidie is al toegekend. En wie verdient er weer aan? En wat gebeurt er met de peuters die dan
"gedragsproblemen" vertonen? Krijgen ze straks dan ook Ritalin, wat eigenlijk gewoon cocaine is.

Ik wil daar eigenlijk niet aan denken, maar nog wel een poging doen om dit project " Kijken en doen" te stoppen.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/5936236/Geld-voor-hulp-aan-peuters-Ede.ece