donderdag 4 februari 2010

Weer even een berichtje !

Het was still op mijn blog, maar niet in mijn leven.
Nog steeds weet ik niet in welke school in Amsterdam West bezig is met het screenen. Ongelooflijk hoe die informatie NIET boven water te halen is.
Maar goed, jammer dan, vanaf nu ga ik met een paar anderen om de twee weken bij een school in West flyers uitdelen aan ouders.
Vanmiddag gaan we naar de kinkerbuurt school. Ik had graag een afspraak met de directuer willen hebben om nog het een en andere aan hem voor te leggen. Ik werd helaas niet teruggebeld.
Mocht iemand achterkomen welkebasisschool in Amsterdam West die onzinnige screening is begonnen: Ik hoor het graag, dan kunnen we gerichtere actie ondernemen. Bedankt.

Peuters in Ede onder de loep

Maanden geleden kwam het al ter sprake: peuters in Ede moeten hulp krijgen, er moet alvast gekeken worden of er sprake is van gedragsproblemen want:
" Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter."

Goed argument waar iedereen die niet verder na denkt gewoon intrapt, omdat ouders natuurlijk het beste voor hun kind willen.

Hoezo gedragsproblemen? Kunnen kinderen niet gewoon genieten van hun kinderjaren zonder dat de jeugdzorg of de psychiatrie zich ermee gaat bemoeien?

De subsidie is al toegekend. En wie verdient er weer aan? En wat gebeurt er met de peuters die dan
"gedragsproblemen" vertonen? Krijgen ze straks dan ook Ritalin, wat eigenlijk gewoon cocaine is.

Ik wil daar eigenlijk niet aan denken, maar nog wel een poging doen om dit project " Kijken en doen" te stoppen.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/5936236/Geld-voor-hulp-aan-peuters-Ede.ece